onsdag 12 juni 2013

d'Angelo "Jonz in my bonz"


En låt från d'Angelos banbrytande album "Brown Sugar" från 1995. Ja... jag vet inte vad jag ska säga, faktiskt... men denna låt måste vara bland det absolut sexigaste som någonsin spelats in. I alla fall enligt mitt sätt att se på saken. Precis som mycket annat när det gäller "sånt" så föredrar jag att lyssna på denna låt i enrum (hörlurar ute bland folk går också bra!). Den är liksom alldeles för... sexig, och skulle får mig att nästan rodna om jag lyssnade på tillsammans med andra.

Texten är väl inte så explicit egentligen. Det är trummorna, basgången och det fuktiga syntljudet. Hela arrangemanget liksom bara kokar av hormoner.

Trummorna är för övrigt fullkomligt perfekta, och det skönaste jag någonsin hört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar